Saturday 6 September 2014

Barisan Artis-Artis Malaysia Ketika Menyambut Merdeka ke 57....



KUALA LUMPUR, 1 SEPTEMBER 2014: Sempena sambutan Hari Kemerdekaan Negara yang ke 57 yang disambut secara sederhana bagi menghormati tragedi MH17 dan MH370. Disini Lahirnya Sebuah Cinta amat bertepatan bagi membangkitkan semula semangat rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama.
Murai dengan kesempatan ini berkongsi ucapan Hari Kemerdekaan yang ke 57 yang dibuat oleh para artis dan selebriti tanah
air. Salam Hari Merdeka untuk semua pembaca Murai.
Dato` Siti Nurhaliza

Sempena Hari Kemerdekaan yang ke-57, marilah kita bersama-sama menjaga keamanan, ketenteraman dan perpaduan yang ada. Jagalah kemakmuran negara kita dengan baik kerana kitalah pewaris generasi merdeka. Semoga kita akan terus dijauhi malapetaka dan ujian besar. Malaysia diuji dengan cukup hebat tahun ini dan semoga kita akan terus dilindungi Tuhan. Al-Fatihah buat yang terkorban dalam tragedi MH17. 


Ziana Zain
Kita tahu negara kita sedang diuji. Kita sedang menghadapi saat yang menyukarkan apatah lagi dengan kejadian MH370 dan MH17. Sempena Hari Merdeka ini marilah kita sama-sama bersatu padu tak kira apa kaum pun, tak kira apa saja pegangan politik kerana apa yang paling penting kita patut bersyukur negara kita terus merdeka. Kita patut berterima kasih kepada pemimpin terdahulu yang bersusah payah untuk membangunkan Malaysia. Maka saya menyeru rakyat Malaysia marilah sama-sama kita berdoa supaya negara ini terus berada dalam keadaan yang aman. Selamat Hari Merdeka. Merdeka! Merdeka! Merdeka! 


Datuk Aznil Nawawi
Selamat Hari Merdeka Malaysia. Semoga kita terus bersatu dalam melalui cabaran yang ingin melihat kita berpecah-belah. Pertahankan nilai kita dan setiap inci tanah air tercinta ini. 


Lisa Surihani
Salam sejahtera, mari kita sama-sama raikan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke-57 penuh kesederhanaan. Alhamdulillah saya amat bersyukur kerana dilahirkan di negara tercinta ini kerana di sinilah lahirnya cinta bak kata tema Hari Merdeka. Tepat sekali tema yang dipilih kerana walau berbilang kaum dan agama, kita bagaikan satu keluarga besar. Ia satu sifat dan cara yang diamalkan sejak dulu dan elemen inilah yang kita terus pegang serta amalkan di antara satu sama lain sekali gus untuk generasi akan datang. I Love Malaysia. Salam sayang dari saya. 


Johan As`ari
Di sini lahirnya sebuah cinta... sempena kemerdekaan negara kita yang ke-57, kita harus memanjatkan kesyukuran kepada Yang Maha Esa kerana terus memberi nikmat ini. Doa setulus ikhlas untuk pemimpin negara supaya dapat terus mentadbir negara dengan adil dan saksama serta sentiasa memakmurkan negara. Justeru ayuh kita bersama-sama mengeratkan silaturahim antara kita yang berbilang budaya, agama dan bangsa. Khusus buat belia, kekalkan perpaduan ini untuk generasi mendatang. 


Hans Isaac
Bagi pihak pasukan kerja teater Supermokh Sebuah Muzikal, salam kemerdekaan daripada saya buat warga Malaysia. Harapnya kita akan terus berusaha untuk membantu memajukan negara tersayang tanpa kata-kata serta perbuatan negatif. Saya sayang Malaysia dan akan terus melakukan yang terbaik buat diri sendiri serta negara. Salam 1Malaysia. 


Zain Saidin
Sebagai anak Malaysia saya cukup bangga dengan apa yang negara kita capai termasuk usaha gigih kepimpinan negara dalam memartabatkan Malaysia. Jangan lupa jasa mereka yang banyak bersusah payah memberi kita keamanan dan kesenangan. Selamat Hari Merdeka. 


Izara Aishah
Selamat Hari Merdeka! Saya berdoa semoga negara kita kekal aman sentiasa. Salam sayang daripada saya. 


Siti Sarah
Kesederhanaan kali ini tak bererti kita tidak beriya-iya mahu meraikan kejayaan negara yang terus mencapai kemerdekaan. Terapkan sayang kepada Malaysia dalam diri dan jangan sampai ia hilang daripada pandangan mata kita. Semoga negara dan rakyat Malaysia akan terus kuat berdepan dengan dugaan mendatang. Amin 


Soo Wincci
Malaysia tapak lahir permulaan hidup saya. Tahun ini saya tak dapat meraikannya di negara tercinta kerana sedang berkongsi bakat di luar negara. Selagi saya tak dapat mengangkat nama Malaysia di mata dunia, selagi itu saya akan terus berusaha dalam memartabatkan nama negara kita. Ini antara sedikit perjuangan yang saya mahu lakukan di arena seni. Selamat Hari Merdeka. 


Rita Rudaini
Saya bangga menjadi rakyat dan anak Malaysia. Saya bertuah hidup di Malaysia yang aman. Moga negara kini akan sentiasa dilindungi Tuhan daripada bencana. Selamat Hari Merdeka buat semua rakyat Malaysia. 


Tasha Shilla
Selamat Hari Merdeka. Semoga negara kita akan kekal aman dan sejahtera. Kita terus bersatu padu dan teguh untuk kerakyatan kita bersama. 


Daphne Iking
Syukur Alhamdulillah negara kita sudah merdeka 57 tahun. Mari kita bersama-sama berjuang untuk mengeratkan lagi sikap perpaduan sesama kita. We can agree to be disagree dan itulah keindahan kepelbagaian kaum di negara kita sekali gus menjadi simbolik kepada belas kasihan, kebaikan dan kesederhanaan. Saya cinta Malaysia. Selamat Hari Merdeka. 


Liyana Jasmay
Malaysiaku, selamat menyambut kemerdekaan yang ke-57. Semoga dengan kemerdekaan ini akan menyatukan kita dengan lebih erat bagi semua bangsa dan agama, supaya kita sebagai rakyat akan terus merdeka dengan jiwa yang kental dalam menghadapi segala cabaran mendatang. Salam sayang buat semua rakyat Malaysia. 


Adibah Noor
Sedangkan jari jemari kita berbeza-besa tapi saling memerlukan. Namun kalau hilang satu sekalipun, maka pincanglah kehidupan. Raikan perbezaan di antara kita. Malaysia tiada selainnya, kau tetap ku cinta Malaysia. 


Nurul Wahab
Selamat Hari Kemerdekaan buat rakyat Malaysia. Teruskan keharmonian dan jangan berbalah. Untuk generasi muda belajarlah dari generasi tua, belajarlah untuk tertib. Teruskan bersatu padu tak kira apa kaum. Malaysia terus dipandang dunia dan kita harus mempertahankan kemerdekaan ini selama-lamanya.

No comments:

Post a Comment

Close