Tuesday 24 June 2014

warga emas 77 dari baling kedah - Menemui Ajal bawa pulang ambil ubat

Oleh Safuri Kamarudin

Baling: Tiada perkataan mampu diucapkan seorang anak apabila ibunya menemui ajal selepas terbabit dalam kemalangan ngeri apabila kereta dinaikinya bertembung dengan kereta dipandu seorang lelaki yang juga jiran anak lelakinya itu, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.40 petang di Kilometer 45.5, Jalan Kulim-Baling berdekatan Kampung Binjul, Tawar, di sini, mangsa Esah Lahaman, 77, meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Baling, kira-kira jam 11.30 malam.

Ketika kejadian mangsa dikatakan menaiki kereta Nissan Sentra dipandu anaknya Abu Mansor Hamid, 54, bersama anak perempuannya Hasnah, 51, serta sepupu kepada dua beradik itu Ali Dahawang, 62, dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Tebing Tinggi, Kupang.

Mereka dipercayai dari arah Kulim selepas mengambil ubat penyakit jantung untuk Esah.


ANGGOTA bomba mengangkat mayat mangsa yang terbabit dalam kemalangan jalan raya.


Anak lelaki arwah, Ahmad, 48, yang menetap di Taman Pauh Indah, Permatang Pauh, berkata dia sedang berehat di rumah sebelum dimaklumkan kereta dinaiki ibunya terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.
Katanya, dia tidak menyangka ibunya yang dalam perjalanan pulang mengambil ubat di Kulim bersama abangnya yang juga anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut terbabit dalam kemalangan dengan kereta dipandu jiran di taman perumahannya Alias Ahmad, 53, yang turut maut dalam kejadian itu.

No comments:

Post a Comment

Close