Monday 23 June 2014

Terkejut - Akibat tidak dengar cakap ibubapa ‘Dia tetap keluar rumah’ itulah yang terjadi

Oleh Azma Razana Johari

Seberang Jaya: “Dia tetap keluar rumah walaupun dilarang saya dan ibunya,” kata Suhaimy Yakin, 40, bapa kepada Nor Farizah, 18, yang maut dalam kemalangan di Kilometer 8.6, Lebuh Raya Butterworth Kulim Ekspressway (BKE) di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 3.15 pagi itu, Nor Farizah yang membonceng motosikal bersama rakan lelakinya, Saiful Helmi Zulkiflee, 22, maut di tempat kejadian, manakala Saiful cedera parah selepas dilanggar sebuah kenderaan dari belakang.

Menurut Suhaimy, kira-kira jam 9 malam kelmarin, arwah ada meminta izin untuk keluar, namun dia dan isteri tidak membenarkannya.

“Saya sendiri tidak menyangka dia tetap keluar ketika dijemput rakan lelaki menunggang motosikal,” katanya yang menetap di Kulim, Kedah.

KERETA yang terbabas masuk longkang dikejar sekumpulan penunggang motosikal.


Menurutnya, jam 5 pagi, dia dikejutkan kehadiran beberapa rakan arwah yang memberitahu Nor Farizah terbabit dalam kemalangan.
“Rakan anak saya datang ke rumah dan memberitahu arwah terbabit kemalangan dan maut di tempat kejadian sebelum bergegas ke Hospital Seberang Jaya (HSJ),” katanya.

No comments:

Post a Comment

Close